Outsourcing- bilans zysków i strat

Jak wygląda proces wdrożenia outsourcingu do działalności Twojej firmy

Jak zaplanować wdrożenie aby przebiegło sprawnie i pozwoliło Ci się cieszyć natychmiastowym usprawnieniem procesów w Twoim przedsiębiorstwie?

Przygotowania zacznij od dokładnego sprecyzowania swoich celów i wymogów, dokładnie zaplanuj, jak chcesz poukładać wszystkie procesy w Twoim przedsiębiorstwie. Zastanów się, które zadania chcesz wykonywać sam, a które zlecisz podmiotom zewnętrznym. Kolejnym krokiem jest poszukanie dostawców usług, których potrzebujesz. Upewnij się czy Twoja propozycja jest dla potencjonalnych współpracowników korzystna, a następnie nawiąż kontakty i pozyskaj oferty. Po wstępnej selekcji oraz ocenie ofert, z najlepszymi uzgodnij szczegóły współpracy.

outsourcing usprawni działalność Twojej firmy

Jakie zagrożenie niesie ze sobą delegowanie zadań poza strukturę Twojego przedsiębiorstwa?

Niestety nie każde wdrożenie kończy się pełnym sukcesem, w rzeczywistości, aż połowa kontraktów ulega renegocjacji. Jaki problemy mogą pojawić?

Jednym z najczęstszych powodów dla którego decydujemy się na outsourcing, jest założenie , że wiąże się on z oszczędnościami. Dotyczy to zarówno oszczędności z zakresu naszych zasobów, ale również bardziej oczywistych oszczędności finansowych. Założenie to jednak nie zawsze jest prawdziwe. Zdarza się, że outsourcing nie tylko nie przynosi oszczędności, ale również prowadzi do sporu z podwykonawcom dotyczącego wysokości wynagrodzenia. Może się również okazać, że po przekazaniu części procesu poza strukturę naszej organizacji, znacząco spadła jakość realizacji funkcji, która wykonywaliśmy do tej pory samodzielnie. Kolejnym zagrożeniem dla wdrożenia outsourcingu , jest niewykorzystanie szansy na zwiększenie elastyczności operacyjnej. Wynika ono z złego doboru podwykonawcy lub niewłaściwego zaplanowania procesu.

Nawet jeśli współpraca układa się zgodnie z planem , mogą pojawić się problemy wynikające z niewłaściwego zaplanowania naszych wewnętrznych procesów oraz zakresu zadań, które zlecamy zewnętrznym firmom.

Outsourcing – elastyczność usługi

Jeśli zakres jest zbyt duży, możemy łatwo uzależnić się od dostawcy. Taka sytuacja może powodować ,że nie będziemy w stanie uzyskać wysokiego poziomu naszego produktu. Ze względu na zbyt duży udział obcych usług w naszym procesie, możemy również stracić wizerunkowo w oczach klientów. Nasza spójność naszej marki może być zagrożona jeśli stosunek naszych zasobów i tych zewnętrznych będzie niewłaściwy.

Aby bilans zysków i strat wdrożenia outsourcingu w naszej firmie był dodatni, ważne jest dobrze się do niego przygotować i śpieszyć siew trakcie pracy nad kontraktem.

Jeśli zainteresował się temat Outsourcing bilans zysków i strat przeczytaj również artykuł Outsourcing na naszym blogu lub na stronie naszego zaprzyjaźnionego biura – Outsourcing.

Ciekawe strony:

Dodaj komentarz